Svar på vanlige spørsmål

Mail fra styret

Konfigurer e-mail sent fra post@ensjoveien31.no til å ikke havne i spam filteret ditt. Så er du sikker på å motta viktig informasjon fra styret. Beskjedene fra styret inneholder ofte lenker eller annen informasjon som spam-filtere like å klassifisere som spam, spesielt siden det sendes ut til mange email adresser samtidig. Det er derfor lurt om hver beboer og eier sørger for at deres email-konfigurasjon er satt til å akseptere all email sendt fra post@ensjoveien31.no

Internett

Alle leiligheter i Ensjøveien 31 har innlagt og inkludert bredbånd via TELIA sitt basic abonnement. For å få internett må du få tilsendt et modem fra Telia som registreres på beboer personlig. Standard hastigheten inkludert i hver leilighet er kollektiv-pakka med 10Mbps ned og 5Mbps opp. Hver enkelt beboer kan oppgradere hastigheten ved personlig avtale med Telia.

Kontakt Telia på tlf 92405050 eller på https://www.telia.no/kundeservice/kontakt-oss

Du kan få tilsendt modem i posten, eller du kan hente på en Elkjøp butikk, etter at du har bestilt.

Se mer på https://www.telia.no

Elvia (tidligere Hafslund)

Vi anbefaler Elvia som strømleverandør. De har telefonnummer kundestøtte 02024 - eller du kan chatte på elvia.no
Du finner målernummer i sikringsskapet ditt ute i gangen. Sikringskapene ute i gangen følger nummereringen til leilighetene (leiligheten helt til høyre har sikringsskapet helt til høyre, nest til høyre har nest til høyre, osv. Leiligheten til venstre har sikringsskapet som er til venstre).

Lufting av radiator

Du må lufte radiatorene dine minst to ganger i året for at de skal fungere optimalt. Her kan du lære hvordan:
https://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/oppvarming/slik-lufter-du-radiatoren/

Her kan du se en video av hvordan du lufter radiatoren

https://www.youtube.com/watch?v=CsB5Ae9y6_A

Radiatornøkkel kan du få kjøpt her

https://www.google.com/search?q=radiatornøkkel

Ventilasjon og Sopp

Alle beboere må ha lufteluken over/under alle vinduer i leiligheten helt åpne til en hver tid. Disse må ikke lukkes eller teipes igjen. Selv om du synes det er kaldt og ønsker å spare fyringsutgifter så må disse lukene være åpne. Da må du heller skaffe en ekstra elektrisk ovn på Clas Ohlson for bruk i de kaldeste vinder-ukene. Konsekvensen av å lukke og teipe igjen luftelukene er et dårligere inneklima, dårligere søvn og dårligere helse på grunn av sopp- og mugg-dannelse. Kostnaden for å fjerne slik sopp og mugg er flere hundre ganger så dyrt som en Clash Ohlson varmeovn og noen måneders strømforbruk av denne.

Nøkkel

Ønsker du ekstra nøkler til leiligheten din? Bruk kontakt skjemaet på denne hjemmesiden. Du må inkludere nummeret som står på nøkkelen du vil bestille en kopi av (eller på låssylinderen din).

Postkasse

Hvis du trenger å få navnet ditt skrevet på postkassen kontakter du vaktmester. Send han ditt fulle navn i en sms eller epost, sammen med nummeret på leiligheten din. Du vil da få navnet ditt på et klistremerke på postkassen. Vi oppfordrer også beboere til å på egenhånd bestille postkasse-skilt på https://telemarkskilt.no/

Porttelefon

Vaktmester kan oppdatere dit navn på det digitale panelet på porttelefonen ved inngangspartiet

Navneskilt

Vi oppfordrer beboere til å skaffe seg navne skilt til å ha ved dørklokken via https://telemarkskilt.no/

Fellesvaskeri

Vi har et fellesvaskeri i kjelleren i oppgang B. For å komme inn bruker du hovednøkkelen. Du må bestille tid for vask på en fellestavle som henger på veggen inne i vaskeriet. Vi har to vaskemaskiner, men INGEN tørketrommel. Brukere av vaskeriet må derfor tørke tøyet i sin egen leilighet. Dette er en midlertidig løsning, vi planlegger en oppgradering av vaskeriet og ny tørketrommel, og regner med å ha dette i slutten av sommeren. Vask koster Kr.20,- tørk koster Kr.15,- Du betaler med mynter på en betalingsboks inne i vaskeriet.

Forsikring

Henvendelser vedrørende sameiets forsikringer må gjøres til forretningsfører

Parkering

Les mer om parkering på vår parkerings-side

Historikk

Les mer om historikk på vår historikk-side

Dokumenter

Det er lurt å sjekke hva som ligger under Dokumenter — svar på mange generelle spørsmål finnes der. Vi henviser ofte til denne hjemmesiden for henvendelser som allerede er besvart her

Facebook

Ensjøveien 31 har fått seg en facebook side som brukes for mer uformell kommunikasjon mellom beboere som ønsker det. Her inviteres til grilling i hagen samt inn og utflyttings-fester med mer 🎉 

Styret

Den korrekte og mest effektive måten å komme i kontakt med Styret i Ensjøveien 31 er å bruke kontakt skjemaet på denne hjemmesiden. Din henvendelse vil da bli loggført og lagret slik at vi kan behandle den raskest mulig og korrekt

Vi ønsker henvendelser og tilbakemeldinger om alt som angår gården

Skjeggkre

Det har vært beskjedne forekomster av skjeggkre i noen leiligheter. Insektene er ikke farlige. Hvis du har funnet skjeggkre i leiligheten din og er bekymret kan du ta kontakt med, Pelias - sameiets skadedyr partner. Les også Slik kan du bekjempe Skjeggkre med gift og andre metoder

Hagegrill

Vi har en stor kull-grill i hagen, som vi oppfordrer beboere til å benytte når de ønsker. Den har også et gitter og lokk så man kan ha bål i den, ikke bare grille. I hagen står det også en gass-grill. Hvis du ønsker å bruker den kan du kontakte styret så vil du få låne en gass-tank

Vaskerinøkler

Forandringer med nøkler/oppsett på vaskeriet skal kunne bestilles på: marked@dsi.no

🔥 Røykvarsler 🔋 Batteri

Husk å passe på at du har fullt batteri i alle røykvarslerene i leiligheten din ♨️ 💨 🔔

Oslo - 28. Mar

6 ºC

Siste nyheter

Protokoll Årsmøte
Link til protokoll fra ordinært...


Årsmøte Tirsdag 8 Juni klokken 17
Møtet avholdes på zoom, og...


Meld inn saker til årsmøtet
Har du saker du ønsker å ta...


Lite varmtvann
Det har vært en lekkasje i fyrrommet...


Nabovarsel Filminnspilling
NABOVARSEL TIL ALLE  I...